Wednesday, October 30, 2013

step 1: move on

salam alaik people!

break up? putus cinta? kecundang tengah jalan?

elek sister elek sister.

amboi.. syaedah, senang hati taip yea.
ok im serius.

i do feel that, just last 2 days. meroyan ntah pape.
nanges rasa kalau takung ngn baldi confirm penuh. haha.

ok seyes lagi.
sebenarnya, aku lambat loading giler pasal kene clash ngn kekonon 'my future' la dulu.
cuba bayangkan. if 'pakwe' atau 'boyfren' korang kata macam ni selambernya.

'saya xnak janjikan apa-apa untuk future kita, kita kawan-kawan je'
sambungan dari itu.
'if awak nak saya, awak kene compete ngn pempuan lain, saya da keje, saya dah nmpak perempuan lain yg lagi baik dari awak dan bole ikut ape yang saya nak'

apa kau rasa? oren?

ngeng!

aku, positively memula xrasa apa pon. sebab aaahh. lantaklaah, nape nak compete ngn pempuan lain, da ko sayang aku, ko tak akan cari pempuan lain. konon.
pastu lepas sebulan. tetiba dapat hidayah, eh? what is going on actually? kenapa aku harus kene buat begini?? dan bermula musim tengkujuh selama 2 hari.

tapi, kawan-kawan banyak bagi semangat, sesi kaunseling jarak jauh (mesir-malaysia) (sabah-gombak) (sumayyah-salahuddin) maklumlah, zaman canggih. whats up je..
pastu roomate bg sesi heart to heart free.. banyaklaah kengkwan yg bagi nasihat, dorongan, dan marah aku jugak. and xlupa jugak. adik fahmi yg selalu cuba hiburkan akak dia ni. haha.

berkesan. lepas nanges puas puas. fikir nasihat kawan-kawan. yes. i should buka buku baru. bak kata teha, buka buku baru tanpa selak buku lama dan bak kata zura, buka buku baru dengan character baru dan cerita yg lagi awesome! heee.

so untuk mukadimah buku baru ni.
hari dimulakan dengan memakai baju baru dengan warna kegemaranku. merah!
berani? ho ho ho.

buka pintu hati untuk orang lain. eh?
 selain daripada itu,
fikir postive jugak, yang mesti ada hikmah yang baik kenapa Allah bagi ujian ni sekarang. dan doa banyak banyak, semoga Allah hadirkan seorang lelaki yang baik, yang betul2 sayang kat kita dan tak akan sakiti hati kita, dan yg paling penting bole bimbing kita ke jalan Allah sama-sama.

lelaki yang baik kalau sakitkan hati kita secara tak sengaja o sengaja mesti akan minta maaf dan pujuk kita elok elok kan? set aside his ego. yela Allah pon dah swoh kita jgn sakitkan hati orang lain dan always berkasih syg. Allah xsuruh pempuan je yang selalu kene memaafkan dan sayang lelaki tu kan? give and take.
sayang tak semestinya tak bole tak marah, boleh marah, tapi berhikmah.
macam ayah marah anak, marah, tapi sayang sebenarnya.
 bukan ape, aku ni jarang kene marah, tp aku suka cara ayah marah aku, marah dlu puas puas, pastu ayah minta maaf then explain kenapa ayah marah and ayah gtau apa yang ayah nak aku buat or jadi macamna sebenarnya. kn berhikmah tu.
kita tak makan hati lansung. malah take lesson.

ok, konklusi, sebenarnya aku nak bakal husband aku nanti bole ade ciri ciri macam ayah. serius nih. mungkin xde sekarang. tp bak kata ibu, benda benda mcam tu bole develop. he he he. 

ok. dah kelain ni. merapu pasal ciri ciri calon suami pulak dah. adoi!

ok yang penting sekarang, kuatkan hati, kuatkan iman, dekatkan diri dengan Allah.
bak pesan sahabat aku midah: kalau kita nak jodoh yang baik, kita kena berubah jadi baik dulu. 

so lets change to be a better girl first. insyaa Allah, im in progress to be solehah lady.

ok. dah sleepy duppy. have a good care semua.
may Allah always bless our life here and hereafter.
take care. sweet dream.

Moment of the day. Harini dah bole gelak gelak dengan suka hati. haha.

love,
syimok.

No comments: